Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»


Parlament Europejski przyjął unijne przepisy bezpieczeństwa dla dronów

Europosłowie przyjęli projekt przepisów dotyczących zasad UE dla dronów oraz ich operatorów, zapewniających bezpieczeństwo oraz przewidywalne przepisy, pozwalające na rozwój produktów i usług. Obecnie rozwój rynku zahamowany jest przez nieskoordynowane przepisy krajowe dla dronów. 

Zgodnie z nowymi przepisami drony będą musiały być projektowane w sposób wykluczający ryzyko dla ludzi. Zależnie od przewidywanego ryzyka, wagi lub obszaru użytkowania, drony będą musiały być wyposażone w takie urządzenia jak wysokościomierz, możliwość określenia zmiany strefy geograficznej oraz maksymalne dopuszczalne odległości operacyjne, funkcje unikania kolizji i automatycznego lądowania.

Znajomość wszystkich przepisów dotyczących dronów oraz umiejętność ich bezpiecznego obsługiwania stanie się obowiązkiem operatorów samolotów bezzałogowych. Oznacza to, że niektórzy z nich będą musieli przejść szkolenie zanim wolno im będzie sterować dronem.

W celu ułatwienia identyfikacji, w przypadku kolizji, operatorzy powinni być zarejestrowani a ich drony powinny mieć oznaczenie umożliwiające ich identyfikację. Z przepisów tych wyłączone będą najmniejsze jednostki.

Ponadto w oparciu o najistotniejsze zasady Komisja Europejska ma opracować bardziej szczegółowe przepisy obowiązujące w całej UE, takie jak maksymalne limity lotów i odległości dla lotów bezzałogowych oraz zasady certyfikacji operacji i samolotów bezzałogowych w zależności od stwarzanego przez nie zagrożenia. Przepisy określałyby również, którzy operatorzy potrzebują dodatkowego przeszkolenia i rejestracji oraz jakie rodzaje dronów powinny mieć dodatkowe zabezpieczenia.

Oprócz ustanowienia przepisów UE dotyczących samolotów bezzałogowych, zaktualizowane zostały także unijne przepisy bezpieczeństwa w sektorze lotnictwa. Celem jest utrzymanie wysokiego poziomu bezpieczeństwa lotniczego w UE, przy jednoczesnym zapewnieniu, że przepisy będą lepiej dostosowane, bardziej proporcjonalne i oparte na analizie ryzyka, tak aby sprostać spodziewanemu wzrostowi ruchu lotniczego w nadchodzących dziesięcioleciach.

Dalsze zmiany przyczyniają się do zacieśnienia współpracy między unijną agencją bezpieczeństwa lotniczego a organami krajowymi przy ocenie ryzyka związanego z lotami nad obszarami objętymi konfliktem. Upoważniają one również Komisję Europejską do opracowania norm pobierania danych z rejestratorów parametrów lotu w czasie rzeczywistym, gdy samolot znajduje się w niebezpieczeństwie, w celu przyspieszenia reakcji w sytuacjach kryzysowych.

Źródło: Serwis prasowy Parlamentu Europejskiego
 

2018-06-15 08:31:00

powrót

Dołącz do dyskusji na FB

»

 

20 lipca, Warszawa, Szkolenie "Radzenie sobie z klientem używającym gróźb (agresja słowna, szantaż, napastliwość) w stosunku do urzędnika", http://frdl.mazowsze.pl

26 lipca, Warszawa, Kongres Pożarnictwa FIRE SECURITY EXPO 2018, http://fire-expo.pl/

Więcej wydarzeń...

Wejdź i poznaj zadania realizowane aktualnie przez służby mundurowe

»

Rozmowa BP

»


mł. insp. Jarosław Magiera
,
naczelnik Wydziału Radiokomunikacji Biura Łączności i Informatyki KGP: Policja od lat zabiega o jednolity cyfrowy system łączności radiowej.
więcej...



Artur Hołubiczko,
prefekt Krajowej Rady Komendantów Straży Miejskich i Gminnnych: Zadania strażnika miejskiego na służbie patrolowej nie różnią się od policyjnych.

więcej...



Krzysztof Kwiatkowski
, prezes NIK: MSW powinno przejąć koordynację i egzekwowanie zadań w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego.
więcej...



Edyta Wcisło
, przewodnicząca Polskiej Rady Ratowników Medycznych: Dwie osoby w zespole ratownictwa medycznego to za mało.
więcej...


Newsletter

»

Zamów newsletter