Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»


Nowy wóz - PRAETORIAN na testach w wielkopolskiej Policji

Prototyp pojazdu patrolowo-interwencyjnego dla Policji wchodzi w fazę testów. Samochód dotarł do Poznania, przeszedł badania techniczne i tam zostanie sprawdzony przez funkcjonariuszy. pierwsza faza testów trwać będzie miesiąc i obejmie 4 jednostki. Testy pozwolą na ocenę skuteczności wypracowanych rozwiązań oraz na wprowadzenie udoskonaleń.


Prototyp pojazdu stworzony został w ramach projektu badawczo-rozwojowego, przez konsorcjum trzech partnerów: Polskiej Platformy Bezpieczeństwa Wewnętrznego (Koordynator), Spółki Celowej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu (Partner Naukowy) i Domu Samochodowego GERMAZ (Partner Przemysłowy). Celem projektu było stworzenie pojazdu jak najlepiej dopasowanego do potrzeb Policji, z wnikliwym uwzględnieniem opinii i oczekiwań funkcjonariuszy. 

W toku prac stworzonych zostało ponad 20 autorskich rozwiązań, zarówno we wnętrzu, jak i na zewnątrz pojazdu. Istotą prac nad pojazdem było zapewnienie jego wielofunkcyjności, którą osiągnięto dzięki pełnej konfigurowalności wnętrza. W wersji patrolowej pojazdem porusza się min. 2 funkcjonariuszy, w drugiej strefie stolik i fotele ustawione są tak, by zapewnić jak największą wygodę osobom, z którymi prowadzone są czynności, w trzeciej strefie zainstalowana jest klatka pozwalająca na przewóz zatrzymanego. W wersji wypadowej (przewożącej pododdział Policji np. na mecz czy koncert) ten sam pojazd mieści aż 8 funkcjonariuszy z pełnym wyposażeniem – w drugiej strefie znajduje się 6 foteli z centralnie ustawionym stolikiem, w trzeciej strefie zamiast klatki zainstalowany jest stelaż, mieszczący zestawy i tarcze ochronne. Dla wygody funkcjonariuszy, pod każdym fotelem znajduje się pojemnik na kask oraz rzeczy osobiste, a na ścianach pojazdu zainstalowano liczne gniazda prądowe do ładowania urządzeń przenośnych. Wyróżnikiem pojazdu jest też pas przedni – dedykowane orurowanie umożliwia przepchnięcie innego pojazdu, gdy zajdzie taka konieczność. 

W założeniu twórców, pojazd – poprzez sposób zaprojektowania wnętrza – zapewniać ma funkcjonariuszom duży komfort, nawet podczas wielogodzinnej służby. Dla Policji oznaczać ma z kolei oszczędności, gdyż jeden pojazd wykorzystywany może być do wielu zadań. Opracowane dwa warianty wnętrza nie wykorzystują pełnego potencjału, jaki daje modułowość i konfigurowalność wnętrza.

Źródło: http://www.wielkopolska.policja.gov.pl

2019-01-30 15:31:00

powrót

Dołącz do dyskusji na FB

»

 

3-4 kwietnia, Lublin, I Ogólnokrajowa Konferencja i Targi Służby Więziennej - Więziennictwo 2019, https://wieziennictwo.targi.lublin.pl

3-4 kwietnia, Gdańsk, XX Konferencja STREFY Ex „Bezpieczeństwo pożarowe i wybuchowe- emisja, detekcja i przeciwdziałanie”, http://www.asekonferencje.com.pl

7-9 kwietnia, Sopot, IV Pomorskie Forum Drogowe/Polsko-Nordyckie Forum Drogowe

Więcej wydarzeń...

Wejdź i poznaj zadania realizowane aktualnie przez służby mundurowe

»

Rozmowa BP

»


mł. insp. Jarosław Magiera
,
naczelnik Wydziału Radiokomunikacji Biura Łączności i Informatyki KGP: Policja od lat zabiega o jednolity cyfrowy system łączności radiowej.
więcej...



Artur Hołubiczko,
prefekt Krajowej Rady Komendantów Straży Miejskich i Gminnnych: Zadania strażnika miejskiego na służbie patrolowej nie różnią się od policyjnych.

więcej...



Krzysztof Kwiatkowski
, prezes NIK: MSW powinno przejąć koordynację i egzekwowanie zadań w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego.
więcej...



Edyta Wcisło
, przewodnicząca Polskiej Rady Ratowników Medycznych: Dwie osoby w zespole ratownictwa medycznego to za mało.
więcej...


Newsletter

»

Zamów newsletter